Nyhet från Pyramidbageriet

Dala Järna Surdegsknäcke

djsurdeg_500g_press_liten.jpg

Nu lanserar Pyramidbageriet ännu ett nytt knäckebröd. Inspirationen till Pyramidbageriets bröd är hämtad från Egypten, där grundaren Emad Bayoumy växte upp. Han började arbeta i föräldrarnas bageri som liten. Vid 14 års ålder hade han ett eget bageri med 18 anställda. 1991 var han med och startade Pyramidbageriet i Hulån i Dalarna. Idag, 22 år senare, välkänt och omtyckt hos många svenska knäckebrödsälskare för sina goda, knapriga knäckebröd bakade i vedeldad ugn. Pyramidbageriet är i dag landets tredje största knäckebrödsproducent.

– Surdeg är populärare än någonsin och vi använder färsk äkta surdeg, hela 16% i Dala Järna Surdeg. Surdeg är idag ett mycket uppskattat alternativ på brödprodukter. Vi ser också ett klart ökande intresse för premiumprodukter på marknaden och denna produkt passar bra in i denna trend, säger försäljningschef Stefan Nylén.

Dala Järna Original får nu ett syskon som tillsammans med Dala Järna Surdeg kommer att lyfta Premium brand segmentet än mer. Konsumenten kommer att uppskatta ett prisvärt bröd som är gräddat i vedeldad ugn, fortsätter Nylén

Det nya brödet kommer att säljas i de flesta livsmedelsbutiker över hela landet.

Om Pyramidbageriets nya knäckebröd:

Dala Järna Surdegsknäcke 500 g
Ett knäckebröd som liksom Pyramidbageriets övriga produkter gräddas i en vedeldad ugn. Detta ger brödet sin karaktäristiska smak. Ett fiberrikt knäckebröd med tydlig krispighet innehållandes 16 % färsk, äkta surdeg, 100 % fullkorn och 15 % fibrer.

Produktfakta
Ingredienser: Fullkornsrågmjöl, surdeg, vatten, jäst, malt och salt.

Näringsinnehåll/100 g
Energivärde kj (kcal) 1448 (346), protein 8,87 g, kolhydrater 64,6 g (varav sockerarter 0,85 g), fett (mjölets naturliga fett) 2,03g varav mättat fett 0,4 g, kostfiber 15,5 g, natrium 0,5 g.

Priset är cirka 32:90/pkt

För bilder, gå in på www.pyramidbrod.se/bildbank

Ute i butik v. 36

För mer information kontakta gärna:
Stefan Nylén, försäljningschef Pyramidbageriet, tfn 0281-759 92, 070-670 59 92
stefan.nylen@pyramidbrod.se